Novinka 

PRO100 verzia 6.38 a nový KRAY render

PRO100

PRO100 + KRAY verzia 6.38

23.11.2020

Verzia 6.38 je prvou oficiálnou verziou PRO100 s 64-bitovou architektúrou. Táto zmena prináša znateľné zmeny v rýchlosti práce v programe. V podstate neexistujú už žiadne obmedzenia veľkosti projektu: jediným obmedzením je dostupná veľkosť RAM pamäte. 64bitová architektúra programu eliminuje problémy spojené s nestabilitou programu pri práci s veľmi veľkými projektmi.

Táto verzia obsahuje taktiež aktualizáciu modulu KRAY render a poskytuje pokročilým používateľom oveľa väčšiu kontrolu nad spôsobom výpočtu vizualizácie.

Hlavnou novinkou je zavedenie techniky "denoiser". Jedná sa o techniku na odstránenie šumu a vďaka tomu je možné ľahko získať vizualizáciu bez zrna i pri veľmi nízkom nastavení parametra "kvalita".

PRO100 + KRAY + Denoiser

Vizualizácia so zapnutým Denoiser.

PRO100 + KRAY

Vizualizácia bez Denoiser.

Podstatou tejto techniky je nájsť prvky šumu vo vykreslenom obrazu a potom vykonať retuš pre odstránenie týchto porúch. Stáva sa, že táto retuš negatívne ovplyvní niektoré obrazové prvky, napr. zrkadlenie alebo zobrazenie dokonale hladkých povrchov, ale v takej situácii stačí vypnúť denoiser a/alebo nastaviť vyššiu kvalitu vizualizácie.

Zmeny nájdete tiež v zavedení troch predvolených úrovní kvality renderu: nízke, stredné a vysoké. Tieto nastavenia zodpovedajú rovnakým pozíciám posuvníka "kvalita" ako v predchádzajúcej verzii, ale vďaka zmenám v algoritme výpočtu renderu však umožňujú oveľa lepšie výsledky za kratší čas. Nastavenie týchto základných troch úrovní nemožno meniť.

Novinkou je vytvorenie predvolené sady nastavenie úrovne kvality - "Užívateľ". Teraz je možné ľubovoľne upravovať rozšírené nastavenia a tieto sady nastavenia pomenovávať a ukladať na použitie v ďalšej práci. Možno uložiť ľubovoľný počet svojich vlastných nastavení spôsobov vykresľovania, voliť úrovne kvality a ďalšie nastavenia, ktoré sú vysvetlená nižšie v tomto článku.

KRAY nastavení kvality

Základné nastavenie kvality.

KRAY pokročilá nastavení

Pokročilé nastavenia kvality.

Predvoľby je možné exportovať alebo importovať. A tak svoje nastavenia môžete zdieľať medzi počítačmi alebo ich zaslať inému užívateľovi programu PRO100 a KRAY.

Nižšie sú popisy jednotlivých pokročilých parametrov:

  • Samples - hodnota, ktorá určuje, koľko susedných pixelov je pri určovaní farby vykresleného pixelu brané do úvahu. Vyššia hodnota poskytuje lepšiu kvalitu obrazu ", ale predlžuje dobu vykresľovania.
  • Pixel filter - algoritmus použitý k vyhladeniu okrajov vykresleného obrazu. Tento algoritmus je zodpovedný za zaostrenie/vyhladenie už vygenerovaného obrázku bez zohľadnenia informácií o scéne. Je založený iba na informáciách obsiahnutých v hotovom dvojrozmernom obrázku. Parameter je veľmi dôležitý pre objekty a materiály s veľkým počtom podrobností. V závislosti od hodnoty tohto parametra a hodnote piksel filter value môže byť obraz zaostrený alebo vyhladený.
  • Pixel filter value - parameter určuje koľko susedných pixelov je brané do úvahy pri vyhladzovaní hrán pomocou algoritmu Pixel filter. Vyššia hodnota poskytuje lepšiu kvalitu obrazu (lepšou vyhladené hrany), ale dlhší čas vykresľovanie.
  • Lightmap photonse - počet fotónov, ktorých dráhy budú skúmané počas výpočtu renderu a tiež skúmanie ich smeru.

    Záporná hodnota
    znamená režim Svetelná mapy (lightmap) kedy fotóny sú emitované z kamery, odrazí sa od objektov scény, kým nedosiahnu jedného zo svetelných zdrojov.

    Kladná hodnota
    znamená režim Mapy fotónov (photonmap) kedy na rozdiel od Svetelné mapy sú fotóny emitované zo svetelných zdrojov, odrazí sa od objektov scény, kým nenarazí na kameru.

    Všeobecne platí, že Lightmap (záporná hodnota) poskytuje vyššiu účinnosť fotónov, pretože fotóny sú emitované hlavne do miest videných kamerou. Vyskúšajte režim Photonmap pre scény s prevahou osvetlenie pozadia. Počet fotónov má zásadný vplyv na kvalitu vykresľovania a jeho čas. Čím vyššia, lepšia kvalita, ale aj dlhší čas? Vzťah je úmerný: spravidla vykreslenie s dvojnásobným počtom fotónov bude dvakrát tak dlhé.
  • Lightmap samples - hodnota pre definovanie veľkosti vzorka pri určovaní photonmap alebo lightmap (podľa toho, čo bolo vybraných vyššie). Rovnako ako počet fotónov má základný vplyv na kvalitu vykresľovania a jeho čas. Vyššia hodnota poskytuje lepšiu kvalitu obrazu, ale predlžuje dobu vykresľovania. Viac o rozdiele medzi fotonmap a lightmap v KRAY: https://youtu.be/t2a5WEJksic.
  • FG rays - minimálny počet lúčov, ktoré budú skúmané pre jeden vykreslený pixel. Vyššia hodnota poskytuje lepšiu kvalitu obrazu, ale predlžuje dobu vykresľovania.
  • LEM quality - kvalita vzorkovania materiálov emitujúcich svetlo (materiály emitujúca svetlo - napr. Fluorescencia)

    Kladná hodnota
    : absolútna hodnota vzorkovania - neodporúča sa. Menia vzorkovanie každého povrchu materiálov emitujúcich svetlo.

    Záporná hodnota: KRAY automaticky upraví kvalitu vzorkovania svetelných materiálov, pričom zohľadní povrch a svetelný výkon. Napríklad hodnota -2 znamená dvojnásobnú hodnotu vzorkovania, ktorá by vyplynula z východiskového nastavenia KRAY renderu. Vyššie hodnoty (kladné alebo záporné) poskytujú lepšiu kvalitu obrazu, ale predlžujú dobu vykresľovania.
  • Caustic - zapne / vypne kaustické javy, to znamená. lomy, odrazy, zhluky a rozptyly svetla pri prechode priehľadnými predmety. Povolením týchto efektov sa výrazne zvýši doba vykresľovania. Tento efekt možno odporučiť pre renderovanie projektov, ktoré obsahujú nepravidelné priehľadné prvky, napríklad váza s vodou. Po zapnutí kaustických javov sa môžu objaviť rôzne ďalšie neočakávané svetelné artefakty, ktoré je ťažké odstrániť bez dôkladnej analýzy všetkých materiálov a zdrojov svetla v projekte. Je užitočné si tento efekt osvojiť na jednoduchých projektoch (jeden svetelný zdroj - jeden objekt napr. Sklenená váza).
    Viac o kaustických javoch tu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kaustika
  • Denoiser - zapne / vypne redukciu šumu. Aktívna redukcia šumu výrazne zvyšuje kvalitu vykresľovania bez predĺženia jeho času. Jeho deaktivácia môže mať zmysel v prípade generovania obrázkov vo veľmi vysokých rozlíšeniach, kedy chceme ukázať špecifické detaily rozptylu svetla a menej nám záleží na rýchlosti získania vysokej kvality renderu.
  • Ambient occlusion - aktivuje techniku tlmenia svetla zatienením. Vyššie hodnoty spôsobí to, že vizualizácie sú kontrastnejší a niektoré tiene tmavšie.
    Dostupné hodnoty sú od 0 do 1, kde 0 znamená deaktiváciu zatienenie a 1 vizualizáciu vytváranú iba spôsobom zatienenia okolia. Dobré, realistické efekty platia pre hodnoty maximálne do 0,2. Nenulová hodnota tohto parametra predlžuje dobu vykresľovanie.
    Ďalšie informácie o ambient occlusion: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion
Kancelária

PRO100 software, spol. s r.o.
Vranovská 102
Brno-Husovice 61400
Czech republic